19 Mart 2012 Pazartesi

şiirli çay











"yenisini doldururken çayımın, dibini döksen 
kanım ısınsa sana"
hep kısık ateşte kalsa sevdalar
çayımız da
kaynamasa, ama soğumasın da
ince belli bardağa dolsa acılarımız
çalkalansa bir süre ve toprağa savrulsa.

kara gözlerin kararlaştırsa
dem dolsa sonra, ince belli bardağa
göz kararlarına saygı duysa insanlar,
en mühim kararları gözler verse mesela.
kaşık çaya değil de
gözlerin gözlerime karışsa
şekere gerek de kalmasa
parmakların dokununca.

çay içene yılan bile karışmasa
doktorlar yaraları çaylasa
çaycılar memur kabul edilse yasayla
şairler kaçak çay karıştırsa şiire
ve
bağlanmasa gönüller,
şiir okumayana

1 yorum:

  1. oysa ben seni kaçak çay gibi sevmiştim
    yüreğime "ben herkese benzemem
    ama alıştınmı bir kere bırakamazsın
    diğer çaylardan tat alamazsın"
    diye fısıldamıştın sanki

    bilmezdin ki ben kaçak çayı çok sevmiştim
    yokluğunda diğer çayları ona benzetmiş
    tadı olsun diye fazladan bir şeker atıp
    onları kaçak çaya benzetmiştim
    ben kaçak çayın acısını bile sevmiştim

    ama çay bahane kaçak çay şahane
    ben seni harbiden sevmiştim.

    YanıtlaSil

isminizi ya da mahlasınızı belirtmediğiniz sürece yorumlarınızın yayınlanmama ihtimali vardır.