13 Temmuz 2011 Çarşamba

Sanchez ve Ramirez – 2



Yollar uzun. İstikamet güzel dünya lakin kilometrelerle ölçülemez Sanchez ve Ramirez’in kutsal yolculuğu. Sağa mı sapılacak, sola mı sapılacak? Allah kimseyi yolundan saptırmasın. O zaman düz devam etmek gerek. Peki düz devam etmek doğru yolda ilerlemek demek midir? Hayat karmaşasında hiç mi bir şey garanti değildir yahu?!

-         Nereye gidiyoruz Ramirez?
-         Ne önemi var ki?
-         Yeterince uzaklaştım mı ondan Ramirez? Neden hala çözülmedi boğazımdaki düğümler?
-         Bu yolda yürürken döktüğün terlerle bir hasret ağacı büyütemediysen yeterince uzaklaşamadın demektir Sanchez.
-         Nerde benim ağacım Ramirez?
-         İçinde Sanchez. Eğer göremiyorsan yeterince büyümemiştir. Daha yolumuz var.
-         Neden göremiyorum Ramirez?
-         Çünkü henüz küçük bir fidan Sanchez. Büyüdükçe içine sığmayacak ve zamanı gelince dışarı çıkacaktır. Meyvesinden yiyeceksin ve onu tamamen unutacaksın artık sevgili dostum.
-         Sahi mi Ramirez, unutabilir miyim onu?
-         Hasret ağacının meyvesinden yediğinde anlayacaksın beni Sanchez.
-         Anlaşılan bu hasret beni öldürecek Ramirez.
-         Ölmeden kurtulamazsın sevgili dostum.

Yıllar ve yollar… Ne kadar benziyorlar. Her ikisi de yoruyor insanı. Her ikisine de bir şeyler bırakıyor insan. Bir şeylerden vazgeçmek, bir şeyleri unutabilmek ve kurtulabilmek…
Sanchez’in iliklerine kadar işleyen bu aşka ne yollar nede yıllar çaredir. Terk edildiği günden beri hayatın anlamını sorgulamaya başlamıştır. Kimse derdine derman olamaz. Kimse onun dilinden anlayamaz. Bunu öğrenen Ramirez yardımına koşmuştur biricik dostunun.

-         Hatırlıyorum da Ramirez ne çok severdi beni.
-         Biliyorum Sanchez.
-         Hüzün birikti gözlerimde Ramirez. Uzaklaş buradan boş bir havuzun içerisindeyim ağlarsam boğulursun.
-         Uzaklaşırsam sende boğulursun Sanchez seni kurtarmak için yanındayım.
-         Şiirden balıklarım var benim Ramirez. Duygularını sömürür her biri. Onlar yaşasın diye ağlıyorum Ramirez. Ben yaşayamam bu hüzün denizinde onlar yaşasın Ramirez.
-         Gidelim Sanchez yolumuz uzun sevgili dostum.
-         Gidelim Ramirez gidelim. Hatıralarım yeminiz olsun benim güzel balıklarım. Umarım hepinize yetecek kadar vardır…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

isminizi ya da mahlasınızı belirtmediğiniz sürece yorumlarınızın yayınlanmama ihtimali vardır.