24 Şubat 2017 Cuma

BU BİR ALİ YAZISIDIR!

                                                               

‘Merhamet et halime, her şeye agahım Ali,
Var mı senden başka söyle, ilticagâhım Ali…’
Neyzen’in bu dizelerini dinlediğimde onun iç dünyasındaki ‘Sevda Vadisi’nin  derinliğini bu çağdan hissettim. Neyzen Tevfik  ‘ Ben Sevda ateşinde yanıp kavrulmadayım. Benim ahu eyvahımı duymuyor musun Yâ Ali?  Halime merhamet et. Peygamber’in karşısına çıkmaya yüzüm yok. . Sen bu halimi arz et. Bir günahkar  kul olarak onun huzuruna gitmek istemem.’ diyor.
Bu dizeleri dinlerken içimi bir yangın kaplıyor. Acaba ben ne zaman Peygamberimle konuşmaya kalktım da kendimde o cüreti göremeyip Ali’ye ilticada bulundum. Bu aşkı hangi fıkıh kitabında okuyabiliriz?
Ali benim için Mah-ı Muharrem’i idrak etmeye başladığım zamanlardan beri çok kıymetlidir.  Hz.Peygamberi ashablığıyla, Hz.Fatıma annemizi kocalığıyla Hz. Hasan veHüseyin’i babalığıyla seven Ali’dir O.  Ehl-i Beyti Mustafa’dır O.
Hz. Ali cenkleriyle büyümüş neslin devamıyız biz. Ali güneşin doğduğu yerden battığı yere kadar kahramandır. Hayber’in kapısıdır O. Zülfikar’ın en çok yakıştığı kişidir. Sezai Bey diyor ya; Ali rolünü paylaşamazdık. 
‘Binmiş gelirdi Ali bir kırata
Biz o atın tozuna kapanır ağlardık
Güneş kaçardı, ay düşerdi, yıldızlar büyürdü
Çocuklarla oynarken paylaşmazdık Ali rolünü…’
Ali  en çok özenilendir. Çocukluğu gençliği Hz. Peygamberin dizinin dibinde geçmiştir. Peygamberin en kıymetlisiyle Fatıma anamız ile yuva kurmuştur.  Gözümüzün nuru ve nemi Hasan ve Hüseyin’in babasıdır O.
Biz Ali’yi Peygamberimiz’e yakınlığıyla severiz.  Görmeden severiz. Uydurulmuş resimlerdeki gibi olmadığını bilerek severiz. Parçalamadan bölmeden 4 halifeden biri gibi severiz. Çok severiz. Evlatlarımıza Muhammed Ali, Ömer Ali, Ali Osman isimleri verecek kadar ayırmadan severiz.
Yunus Emre’den bir Ali şiiri tercümandır sevgimize, hüznümüze, yangınımıza…
Ali almış sancağını eline
Çekilip giderler mahşer yerine
Hasan'ı Hüseyn'i almış yanına
Ah ümmetim diye ağlar Muhammed

Kıyamet kopacak canlar uyanır
Kamil derviş mürşidine dayanır
Yüzün yere koymuş Hakk'a yalvarır
Ah ümmetim diye ağlar Muhammed

Üryan olmuş yatar o zayıf tenler
Sararmış benizler söylemez diller
Mahşer yerine cem olmuş erenler
Ah ümmetim diye ağlar Muhammed

Yunus eydür gelin kadrin bilelim
Fırsat elde iken tevhid edelim
Ruhu için salavat verelim

Ah ümmetim diye ağlar Muhammed

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

isminizi ya da mahlasınızı belirtmediğiniz sürece yorumlarınızın yayınlanmama ihtimali vardır.